Jag är en nörd, och jag nördar ganska månda saker, som Nintendospel, linux, manga och Harry Potter. Min tolkning av nördigt rimmar lite på japanskans otaku, att vara extremt besatt av något. Efter lite resonemang mellan mig själv och mig själv kom jag fram till följande:

Nästan alla är nördar. Alla har något extremt intresse, men sällan ser man det som nördigt. Sport och mode är två bra exempel. Många är extremt intresserade av sport och mode, men då har det istället för en nördstämpel fått status. Varför? Tja…. Om man snabbt granskar en genomsnittlig fotbollsfanatiker så brukar de även ha en ganska hygglig fysik, med andra ord, ingen man bråkar med. Samma granskning av modeälskare: Rika som f*n, och ofta en massa attityd. -_-

Nördarna har börjat få nya skepnader. De allra flesta manganördar jag känner är männsikor som flummar runt och har kul på konvent, och framförallt, andelen kvinnliga nördar ökar drastiskt! :) Det är betydligt skönare människor som är nördar än fjortismänniskor. På valborg gick jag mellan två gäng. Det ena var med tre stycken lite lätt påverkade nördar *lustgas equals lol* och ett med en god vän till mig som i normala fall brukar ha riktigt kul, men eftersom stämningen var så låg. och så beroende på att alla skulle bli så fulla som möjligt så blev det skittrist.  Att umgås med människor med konstig nördig humor är roligare. Mycket roligare. ^^

