Tjo.

Har fördrivit tiden lite med en kompis idag *teckniskt sett igår, men orka >_>*. Jag drog över till hennes ställe ett par timmar och vi försökte oss på en tävling på nätet. Det är en sorts frågesport om jrock och visual kei. På en sida så får man en gåta, och svaret är del i adressen till nästa sida där en ny gåta väntar. Det finns 50, och vi lyckades komma till steg 13. -_-. Grovt beroendeframkallande.

Sedan stack jag hem igen. Eftersom mina föräldrar inte var hemma så var det upp till de äldre syskonen i familjen (jag är äldst av tre) att se till att alla fick mat. Det blev ungspankaka, och även om den blev lite knaprig (read as: burned) så blev det riktigt gott. Min komis kom förbi igen, och vi satte på ”Life of Brian” och efter det ”Stranger than fiction”. Båda är grovt roliga. <3

Sen var det dags för henne att gå hem. Jag fäljde med henne en bit på vägen, och när vi kommit ungefär halvvägs så satte vi oss för att snacka utom räckhåll för oskyldiga småsystrar xP. Efter ett tag så hörde vi att det rörde sig en sjungande röst i våran riktning. Sedan visade det sig att det var en full glad gubbe som hade förlorat sitt lokalsinne som behövde hjälp med att hitta till närmaste t-banestation. Vi beskrev så gott det gick, och han lunkade vidare. Snart dök han i alla fall upp igen, eftersom han hade hittat en glasbit formad som en karamell som han ville ge oss. Han bad flera gånger om ursäkt för att han bara hade en, och föreslog att vi skulle dra lott om den. Vi hade en strid i sten-sax-påse för att bestämma den som hade rätt att äga glaskaramellen (jag förlorade TT__TT).

Jag har bestämt mig för en sak. Imorgon kväll ska jag lägga mig i hängmattan i trädgården, lyssna på drogad musik och bara titta på träden som gungar. Insupa doften av kaprifolen, och tyst för mig själv skratta åt alla fulla fjortisar som dräller förbi på gatan. Till dess, byesses! ^^

