*SPOILER-VARNING*

Tja, efter att ha last den sista Harry Potter boken sa kan man inte hjalpa att kanna en overvaldigande kansla av tomhet. Jag skriver det har i Japan, och darfor kommer de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet att utebli. Antagligen andrar jag pa det nar jag kommer hem, men tills dess:

Harry Potter ar massor med dod, Harry Potter massor med dod inte, Harry Potter massor med dod, Harry Potter massor med dod INTE.

Boken ger alla karaktarer typ tre stycken ytterligare bottnar, vilket utan tvekan kommer att paverka hur man ser dem i framtiden (och nu snackar jag framst om Snape och Dumbledore). Rowling har respekt for dualismen, att allt inte ar helt gott, liksom allt inte ar helt ont. Att boken, i likhet med de andra bockerna blandar tragedi med humor gor att den blir lattare att ta till sig, att den kanns verkligare. Det ar mycket sallan som vasterlandska forfattare blandar sa friskt som Rowling. Antingen sa ar boken en tragedi eller sa ar det en komedi.

Det ar manga som dor i boken, och tararna rinner i stora floder under tiden som man laser den. I alla fall for de hangivna fansen *guilty*. Min stackars omgivning var tvungen att se en marklig forandring i mitt beteende nar jag laste boken. Ena stunden ligger man och vrider sig i skratt, och i nasta sitter man och grater ogonen ur sig eftersom en annan Weasly dott. TT__TT

Dessutom ar boken full av fanficforfattar material. Snape\Lily, Hermione\Ron, Neville\vemsomhelsteftersomhanharblivigtawesome, och sa vidare….

Jag bara antar att stammningsansokningarna kommer att rulla in mot Rowling som de gjorde\gor mot tobaksbolagen eftersom hon har skrivigt en sa ohalsosamt beroendeframkallande bok serie >XP

Over and Out

