desu.

Vi läser Candide i skolan. Det är en bok om en person som anser att vi lever i den bästa av alla världar, eller snarare gör den  parodi på alla människor som tycker det.

Efter att ha pluggat sönder mig med derivata, e och ln så låg jag på soffan och funderade, och enligt mig så har Candide rätt. Vi lever i den bästa av världar. Fast, hur många världar känner du till?

Personligen känner jag bara till en värld, ett universum, ett varande (a state of being) eller vad man nu vill kalla det. Det innebär att det måste vara den bästa. Å andra sidan innebär det att det även är den sämsta av världar. Samt konstigaste, normalaste, randigaste, den mest musikala, tråkigaste och den värld med flest fall av nageltrång.  Det går inte att bortse ifrån. Punkt.

Nu ska jag sova och uppfinna nya radikala sätt att tänka. Kanske är det dags att någon tänkte på gossedjurens rättigheter. Desu.

*fan, nu blev det en kategori till! DX*

