Just nu har jag tråååkigt! D: Jag har precis installerat nya Kubuntu (Gutsy Gibbon = kärlek kärlek), och den är full med massa nytt ögongodis som gör lilla fangirl snäll i hela magen. Låter kanske suspekt, men det är dagens sanning. På riktigt.

Nej, nej. Orsaken till uttråkningen är av helt annan… karaktär. Jag och far passade på att lägga in en extra hårddisk på 500 gig, och nu pågår överföring av data från den gamla hårdisken till den nya. Ska nämligen passa på att tömma hela grejen på saker innan jag formaterar den. Sen ska den användas som vanligt. Ville bara storstäda lite. Det är känns lite snällt mot hårdisken att slänga ut allt. Men å andra sidan så vågar jag inte installera bra-att-ha program än, som firefox oxh sånt. Just nu sitter jag och surfar via Konqueror, men jag tycker inte alls om den lika mycket. Den känns lite klumpig, om man ska vara snäll.

Ska nog surfa in på tjuvlyssnat ett tag eller nått sånt. Eller så lånar jag bara en av patirarkatets laptops.
Laters 8)

