Vad gör när man har hela huset för sig själv en hel vecka?  Vanligtvis så skaffar man sig så dåliga sovvanor som möjligt, bjuder över människor och så river man huset tillsammans.

Inte jag. Jag är sämst som människa just nu. Sitter mest och spelar ouendan, eller ”Moero! Nekketsu Rhythm Damashii: Osu! Tatakae! Ouendan 2” som det egentligen heter. Är helt beroende vid det här laget :3 Har lyckats låsa upp en bonuslåt (monkey magic~), men har kommer inte ihåg hur det gick till. Numera håller jag på med att spela igenom alla låtar igen för att få ytterligare extralåtar. Det går inte så bra, men å andra sidan har jag bara haft spelet i typ fyra dagar, så det gör kanske inte så mycket.

Men jag bara samlar på mig dålig-människa poäng. Sen lovet börjat och familjen flytt ur huset har jag inte sett en levande själ. Och inte gör jag mycket åt det. Borde verkligen det, men inte fan gör jag det. Semst.

Dålig sak med att vara ensam i huset: Du måste laga all mat själv. Och helst vill man ju ha lite omväxling, och inte bara gulash-soppa varje dag (vilket jag för övrigt inte behövt ta till ännu). Det bli mycket makaroner med falukorv. Som för övrigt heter pacmanpasta in my book of reference. (Falukorv i skivor med ett litet snitt blir pacmans!) Truely nom-able.

Håller på med research för min HPfic. Försöker hitta varenda tillfälle i böckerna som man nämner någon detalj om marodörerna. Det är sju böcker, och gaaanska många sidor. Skoj skoj. Mest en ursäkt för att inte börja skriva. En liten grej är jag faktiskt klar med, men den behövde vara klar innan jag började skriva. Det är en sorts minihistoria som ska bifogas med i varje kapitel är det tänkt. Ur ett annat perspektiv liksom. Fast det stämmer inte riktigt. (Måste hitta på en schyst titel också… doh)

Imorgon ska jag äta glass till efterrätt. Ben & Jerry. Chocolate Therapy. Oj vad synd det är om mig. >:D

