Nu när jag har sommarlov (utflykt med skolan? skolavslutning? lalalalalalalalaaaa~) så får jag ner tid att till att leka med min dator och wii’n <– (låter fel). Har spelat Metroid Prime 2: Echoes nästan hela dan… Det är så EPIC! Kärlek kärlek. Dessutom är det mycket svårare att spela när det är sooool utomhus. Hjälper om man fibblar lite med inställningarna på tv’n. Vilket resulterar i intressanta mängder färger.

Bortsett från det så har jag börjat leka med ett nytt program som heter BasKet – ett sorts noterings program. Läste om det i fars linuxtidning. Mycket sympatiskt program. Sitter just nu och knappar in alla karaktärer jag någonsin skapat. När jag vet exakt hur många det är så kommer jag med en siffra. Det är alldeles för skoj att hitta på egna historier.

Att ha massor med karaktärer i sitt huvud är i och för sig ganska användbart. Har en karaktär som är ond, och då menar jag folkmordsond. Hon är inte speciellt snäll, men om man upplever att man tar alldeles för mycket skit så är hon bra att ha till hands. :P WWBD? :D Hennes namn börjar på B.

Min kära dator har krånglat lite med mig en tid. Under en period så gick det inte att surfa på den, och en period efter det så slutade skärmen att fungera. Bad far att ta en titt på problemen, och utan att egentligen göra något så hade datorn börjat fungera igen. Mycket fräckt. Humph. Däremot har jag en teori kring varför den slutade fungera överhuvudtaget: Efter att ha överanvänt datorn en tid så beslutade jag att försöka skära ner på tiden som jag tillbringade vid datorn. Det måste lett till att den kände sig ensam och bara ville bli sedd. Absolut. Utan tvivel.

God natt.

