Imagine me and you, and you and me…

Ok, det är kanske inte så idealt som man kanske hade hoppats, men det bli bättre. Tangentbordet hade någon klagat över någonstans. Att knapparna var så små att de försvårade skrivandet. Mesigt. Det går alldeles utmärkt. Ett tag så blev jag alldeles mörkrädd, eftersom om man använder den som den kommer så är den fruktansvärt lik en windowsdator.

På det dåliga sättet alltså. Man kan inte hitta konsoler om man inte kramar den ur filhanteraren. En mardröm om man är van vid en KDE miljö, som underskriven är.

Med hjälp av den senaste Llinux Format (mycket sympatisk tidning) så har jag däremot lyckats få fram någonting som liknar en ordentlig datormiljö, där man kan hitta de program man letar efter. Nu är jag nästan bekväm med den här datorn, förutom att det trådlösa nätverket fortfarande vägrar fungera. Överväger att säga åt datorn på skarpen.

Kanske kommer jag byta distro, kanske inte. Hur som helst så klara jag inte av Xandros. Den är obehaglig i min syn. Och det finns massor med skräddarsydda distros just för min lilla dator. Funderar allvarligt på att pröva någon av de ubuntu-besläktade… Vi får se…

