Min syster har en vän som vet saker. Hon vet till exempel vilka företag som är onda. Det hjälper har jag kommit att märka.

Närmast alla företag som gör något gott är onda, eller är ägda av en koncern som äger ett annat företag som gör något ont. GB är onda genom att vara ägda av Unilever som bland annat använder sig av barnarbetare, djurplågeri etcetera etcetera… De är helt enkelt onda. Hu. Men att leva utan GB är inte speciellt svårt. Men man får ibland välja hur mycket man låter såna saker ha med ens samvete att göra. Speciellt när Ben & Jerry ägs av samma onda företag (<—-UNILEVER).

Man kan trösta sig med att BJ köptes upp för inte fullt så lång tid sen, och att de gör massor med goda saker på egen hand. Dessutom lurar de inte sina kunder med att pumpa i massor med luft i glassen som GB gör så att det kostar mindre att tillverka glassarna, men kan sälja dem för samma pris. Även Marabou ägs av en ond koncern. Nästan alla företag är onda.

Det är en stenig väg jag har valt. Hu. Kanske inte det smartaste draget, men i alla fall. Det är svårt att inte stödja Ben & Jerry, speciellt sen de gjorde en Stephen Colbert glass. Mycket kan jag stå ut med, till och med låta bli att köpa saker från marabou, men Ben&Jerry kommer jag antagligen inte kunna ge upp.

Nu måste jag bara ta reda på om Lindt är onda också… (det är de antagligen, men jag måste ha choklad!!)

