Idag beslutade jag mig för att äntligen byta distro på min lilla eee. Jag har irriterat mig på Xandros mycket länge, även om den blev betydligt lättare att leva med efter att jag lyckades med hjälp av Linux Format byta till en KDE baserad miljö. Det fanns däremot saker som fortfarande saknades. När man letade efter hjälp med eee’n så fanns det massor med forum och liknande, men från Xandros håll så fanns det ingenting. WINDOWS-ALERT!

Då beslutade jag mig för att leta reda på en distro som passade både min dator och mig själv. Det fanns en lista någon stans… må google visa vägen. Hur som helst så särskådade jag listan, och eeebuntu hade en vacker klang. Allt hade startat spontant av en snubbe som gillade ubuntu och gillade sin eee. Efter det så har han snickrat ihop en ubuntu-distro, nerslimmad för att passa det begränsade utrymmet på datorn. Eee’n har ingen CD eller DVD-läsare, vilket försvårar installation av ny programvara, men det går att lösa med hjälp av ett usb-minne. Tänker inte babbla på mer om det just nu, men numera är min dator mycket stiligare. Jag rekomenderar defenitivt att byta distro. Eeebuntu är en stark kandidat.

