Jag är glad just nu. Det är inte bara för att jag är extremt hög på Ben&Jerry’s, utan även att mitt trådlösa nätverk på min lilla asus äntligen har beslutat sig för att fungera. Det betyder mycket för mig, bland annat att jag äntligen kan titta på min favoritamerikan Stephen Colbert överallt.

För bara en liten stund sedan så tittade jag klart på ett tal som han höll inför alla vita huset korrespondenter och högsta hönset. Needless to say så drev han med folk hur mycket som helst. Jag skulle våga påstå att det inte är helt säkert att driva med den amerikanska presidenten i direktsändning, men man kanske ska hantera den situationen på samma sätt som när någon försöker skjuta dig med en bazooka: spring MOT dem och kläng dig fast vid mördarens midja.

Det jag försöker att säga är att mannen är ett geni, eller i alla fall hans manusförfattare. Här kan man se det ovan nämnda talet. Bara ett litet urdrag:

I hold a simple set of belives that I live by. Number one, I belive in America. I belive it exists. My gut tells me that I live there.I feel that it extends from the Atlantic ocean to the Pacific and I strongly belive it has fifty states, and I cannot wait to see how the Washington spins that one tomorrow.

Orkar inte inkludera de andra sakerna som han tror på, men de inkluderar demokrati (USA’s bästa exportvara), och regeringar som inte styr. :D

