Jag älskar Webhallen. Jättemycket. Min syster och underskriven beställde Super Smash Bros. Brawl från dem den 24:e, och bestämde oss för att vi ville ha frakt direkt till huset. Vi visste att spelet inte skulle släppas förrän den 27:e, men vi ville vara ute i god tid. Döm vår förvåning då den dök upp i brevlådan den 26:e! Ingen stor grej, men i alla fall! Många skulle antagligen inte skickat iväg den innan release-datumet. :3 Mys mys.

Hursomhelst. Själva spelet då… Det är vårt första smash bros spel, men kontrollerna var lätta att lära sig (värt att notera är att vi använder bara gamecube kontrollerna, hörde att de var bättre) och det är vid första ögonkastet ett mycket snyggt spel (för WII). Det finns redan från början gott om karaktärer och banor att välja bland. Förutom dem så finns det dessutom många fler att låsa upp genom the Subspace Emissary, ett sidescroller spel där man kan spela upp till två personer, men jag rekommenderar att hålla sig till en i taget. Båda måste hålla sig på skärmen samtidigt, annars så förlorar man hälsa. Ganska irriterande med andra ord.

Själva Brawl, alltså när man kör matcher mot varandra under en viss tidsperiod, är HUR KUL SOM HELST. En av grannpojkarna som brukar låna spel av oss ibland kom förbi och vi utmanade honom. Needless to say, så blev han totalt ägd, men i alla fall. När man har listat ut hur man bäst använder en karaktär, eftersom alla har egna små specialgrejer, vapen och diverse. Ett en kombination för en karaktär kan innebära ett extra starkt slag, kan för en annan karaktär innebära teleportering.

Kirby äger.

Förutom alla själva spelet så finns det massor med andra saker att roa sig med. Inställningarna till exempel. Att ställa in hur ofta en låt förekommer på en bana är roande. I vault kan man dessutom provspela klassiker som Super Metroid. Självklart är det bara för att göra reklam, men de är verkligen roande.

Det är ett mycket roande spel med många karaktärer (FALCON PUNCH!!!) som det är olika lätt att ta på allvar. Fienderna i Subspace emissary ser helt fantastiska ut. Helskumma. Dessutom måste jag bara påpeka att den karaktär som ser mest naturlig ut med lasersvärd är helt klart SAMUS. Som jag redan har förklarat min kärlek för. Lucas är också grovt gullig. Hoppas att de släpper hans spel i Europa.

Jag kan bara avrunda med att varmt rekommendera det här spelet. Min kära syster har också åsikter, för den som är intresserad.

