Hmm… Hur ska jag börja…. Så många saker att säga….

SQUEEEEAL!!!

Så fruktansvärt AWESOME. Att man vågar göra en seriehjälte film som har så många våldselement. Från hjältens sida. Like… Wow. Alla är riktiga skithögar. Eller de gör i alla fall saker som man kanske skulle kunna göra saker som man skulle kunna ifrågasätta. Och jag tycker om det. Det är mycket lättare att identifiera sig med en superhjälte som gör saker som är lite oregelbundna.

Heath… Hans agerande som jokern är fantastiskt. Personligen anser jag att han är skräckinjagande, och mycket cred går även till manusförfattarna som lyckades göra honom så galen, för det är ju ganska tydligt att han är helt skruvad, men på ett fantastiskt sätt, som är ganska svårt för vår hjälte att hantera.

Som krashar sin LAMBORGHINI!! Man måste tycka om Bruce Wane när han försöker bete sig rik och dryg.

Nya karaktärer dyker även upp, som Harvey Dent (man får inte heta Dent om man inte heter Arthur enligt min ringa mening). Om man inte är en Batman fantast så har man antagligen ingen aning om vem det är, men han är en trevlig kille (oftast) som är ihop med Rachel Dawes. Man kunde inte låta bli att bli irriterad att man bytt skådespelerska som skildrar Rachel. Speciellt om man tittat på Begins kvällen innan.

Om jag ska var ärlig så har jag svårt att hitta negativa sidor i filmen. Användandet av mobiltelefoner var i och för sig skrattretande, men det är antagligen inte helt omöjligt. Egentligen.

Att han inte fick en ny tjej är ett gott tecken. I de tidigare filmerna var det ju en tjej per film vilket var skrattretande. Att filmerna har blivigt brutalare, mer realisiska är en del av den nya generationen hjältar, som den nya Bond och Bourne. Vilket är helt djävla AWESOME. Jag är ganska glad över att det är den trenden som råder nu, och inte stora korkade muskelmän. Nu orkar jag inte tänka igenom det här och kontrollera att min grammatik inte är helt åt helvete. Godnatt.

