Nu är nästan hela min lilla familj hemma, och jag har återigen gömt mig i källaren. När det bara är jag ensam hemma under en längre tidsperiod så känns det obekvämt att veta att vad som helst kan hända där uppe och jag skulle aldrig få veta. Speciellt illa är det när man måste vädra galet mycket för att kunna överleva på övervåningen. Andra fördelar med att ha fler människor hemma: man behöver inte laga all mat själv! :D

Har spenderat de senaste timmarna med att lista ut hur jag bäst bygger upp en ny hemsida till min blivande kanske-onlineserie. Bråkade med tables i ett par timmar, men gav upp efter ett par försök. Mindes då min kloka webdesignslärarinna, och den lektion vi gick igenom positioning. Att man beordrade t.ex. en bild exakt vart den ska stå. Resultatet blev betydligt bättre. Det är dessutom inte en dummy, den ser ut så där, fast större då. Även om serien är en dummy (Harry ser alltid ut som Dylan när jag ritar honom :P) och knapparna och texten så är själva designen nästan klar. Ska fixa den lilla textlådan lite grann. Istället för flera timmars slit så blev den här klar på bara ett par minuter.

Apropå serien så är jag lite fundersam över innehållet. Om det ska cirkulera kring att försöka förklara ett internt skämt som är slugspeak eller om jag sparar det till senare, och istället låter det handla om mr Penguin’s äventyr. Jag gillar Mr Penguin. :)

De delar av dagen jag inte har spenderat framför datorn har spenderats framför tv:n. Å andra sidan har jag mest spelat WiiFit (och Brawl). WiiFit är bra. Mina muskler skriker i och för sig på mig när jag rör på mig, men det känns bra att bryta trenden och faktiskt gå ner i vikt. Tränar innan frukost, eftersom man (tydligen) bränner fett effektivast då. Om annat så ljuger mor.

Vissa katter kan inte vara gulliga. Det är INTE gulligt att stånga sig mot folks ben i försök att vara gullig. Han gnider sig inte som en duktig gullig katt. Han tror han är en tjur och jag är en matador. :( Dumma katt.

