ZOMGEFFINGGOD!!

Jag och min kära syster är bäst. Vi har inte gjort annat än att kolla på Screwattacks videos på gametrailers.com som bland annat innehåller Video game vault, där man tittar tillbaka på retrospel. Vad gör man då när man har blivigt så fantastiskt suktad vad gäller gamla tv-spel? Köper dem på virtual console? FAN HELLER!

Man löper amok på tradera. :D

På GameReplay.se så kan man köpa en NES för 980 riksdaler (utan frakt), vilket är relativt mycket pengar för en fattig flicka. I och för sig inte så mycket för en spelkonsol som inte säljs längre (typ), men om man är en medveten varelse (som underskriven) så letar man efter alternativa källor av denna undermaskin. Det blev en ganska kort jakt, eftersom jag helt enkelt blev trött.

Så jag upptäckte Tradera. Ett fantastiskt ondskefullt fantastiskt psykologiskt spel. Hittade en människa som sålde en NES, och priset var då på 400 kr. Ett pris, som ni kanske noterat, är betydligt lägre än det ovan nämnda. Innan jag visste det så hade jag lagt ett bud, då det bara var en kvart kvar, eftersom jag är ond.

Däremot var jag förstående nog för att inse att jag antagligen var ensam om att vara elak – och jag hade inte fel. När det var en minut kvar så satte en människa som hade varit med från början in ett bud. Elakt, men å andra sidan så hann jag lägga in ett bud innan tiden tog slut och JAG VANN! :D

Nu har jag stoppat in pengar på människans konto, och jag hoppas verkligen att vi får hem den så snart som möjligt. Annars så har någonting jobbigt hänt, och jag orkar inte med det. Nu vill jag bara fundera på vilka spel ska köpas (första zelda och första metroid). >D

