Hur ser den ut? Fiiiiiiin. Körde runt lite på live-disc innan man bestämde sig för att installera finheterna.

Lite nervöst, eftersom en av hårddiskarna har gjorts om till en egen partition som inte ska formateras, till skillnad från den andra hårddisken. Om någonting går fel (det är inte helt omöjligt) så kommer jag att förlora 300 gig av mums bara för att jag varit slarvig.

Nackdelen med att ha stora hårddiskar är att det tar en så förbannat lång tid för den stackars datorn att kopiera alla filer. Det kommer att ta längre tid än resten av installationen. Fördubblat.

Uppdaterar allteftersom mer intressanta saker händer. ^ ^

(Några timmar senare)

Jag har lyckats installera den lilla gulligheten, även om den har många problem som jag slapp i den 7:an. Kan bero på att den var den är stabilare med långtidsstöd, och det kan även bero på att de har haft enorma problem med den här releasen.

For the record: Adept 3 SUUUGER. Det är helt tillåtet att titta på den, eftersom den helt klart är den sötaste pakethanteraren som finns, men den är helt omöjlig att hitta saker och ting i. Om man inte får upp något resultat när man söker på t.ex. Thunderbird så måste någonting vara fel. Kan hoppas på det i alla fall.

Vågar inte köra med så mycket effekter eftersom jag läste i release notes att de har haft problem med drivrutinerna till mitt grafikkort (nVidia någonting…), och jag vill inte tänja gränserna för min tur mycket mer. Att lyckas få min hårddisk att montera där jag vill genom att pilla lite i fstab var kul och uppmuntrande. Märkligt nog så kan jag antagligen leva ganska länge på det.

Tandborsten väntar~

