OK, det är en av de minst intressanta disskutionerna since ever, men jag tycker att det är intressant. Dessutom har en PS3 i hushållet gett lite perspektiv. Det har gjort mig till en bättre Nintendofangirl. Skumt? Jo. Vi har sedan tidigare haft en PS2, utan att verkligen skaffa riktiga spel till den, förutom ddr och singstar. Vi skaffade ett HarryP spel, men det höll inte speciellt länge. Det enda intrycket jag haft av Playstation under min barndom var att laddninsskärmarna i stort sett. En mer eller mindre traumatisk upplevelse. Gå in i ett rum, vänta i 10 sekunder. Inse att du gått in i fel rum….. Ger upp.

Wii har en blygsam laddningstid, och det är jag van vid och jag kan leva med att vänta en liten stund innan jag sätter igång spelet. Det passar mig utmärkt. PS spelen laddar fortfarande evigheter när man ska sätta igång spelet. Det tar tid att installera spelet (WTF!?) och det tar tid att vid varje miljöbyte. VIlket inte passar mig speciellt bra. Jag vill bara spela ett effing spel.

Grafiken på PS3’an är utmärkt. Fantastisk. Men JAG BRYR MIG INTE. Det är helt ointressant för mig. Som nämnt ovan, spelupplevelsen och kvaliten på grafiken har ingenting med varandra att göra. Ett av de vackraste spelen jag någonsin spelat är Majoras Mask. Inte för att det är sådan strålande grafik, utan för att det är ett helt fantastiskt spel. För att det får mig att se förbi att det endast är 64 bitar, och inte next-gen.

Ska jag prata om kontrollerna? JA! :D Personligen är jag av åsikten att Gamecube kontrollen är den bästa hittills. Wii-kontrollerna är roliga, men man kan inte slå den helt ergonomiska lilla färgranna upplevelsen som är GC. Det största problemet som jag har med PS kontrollerna är att alla knappar är exakt likadana. Inte de som är precis brevid varandra förstås. Så fåniga. Jag kan för övrigt nämna att kontrollen vibrerar så mycket när man spelar LBP att man får anledning att undra om de inte försöker använda sig av mer eller mindre ifrågsättbara metoder för att öka på spelets populäritet.

Nej, jag ska vara snäll mot Sony, trots att de är onda (far hade enorma problem med att vi köpte en PS3), de har förlorat sjukt mycket pengar på den här konsolen medans Nintendo badar i pengarna de har dragit in från de ”vanliga” människorna istället för att bara satsa på de som kallar sig hardcore. Numera inser jag att de som klagar över det behöver skaffa sig ett nya intressen. Har börjat lugna ner mig när det gäller konsolkriget, och jag kan tänka mig att lägga ner pengar på spel från Valve och ICO (hoppas att de slänger ihop något inom snart), men min värld är fortfarande indelat i Nintendo och de Andra, gott och ont, vi mot dem.

Liten fotnot eller nått. Prövade Home i förrgår innan det slutade fungera och spotta fram felmedelanden istället för att logga in mig. Jag stängde av konsolen ca 20 minuter senare osäker på om det var helt oartigt att vilja kasta saker på alla som överväger att logga in en andra gång. Helt jävla hopplöst. Demografin är slutar aldrig roa mig. Det är BARA killar. Och alla har precis samma kläder och samma frisyr och muskelmassa. Som en sorts mardröm egentligen. Speciellt när man inser att de är där för att de vill prata med tjejer, dessa mytiska varelser. Om jag loggar in en gång till så är det för att bete mig så störande som möjligt. SERIÖST. Jag såg ungefär två tjejer när jag var online mot ungefär 150 killar.

Nej, nu ska jag sluta klaga per meter och fortsätta spela A Link to the Past. (<—-Made of Awesome!!)

