OK, jag gillar prylar. Verkligen. Med ett undantag. Mobiler. Jag har inget krav på att de ska vara fruktansvärt teknologiskt fantastiska, eftersom jag redan har en smidig laptop, en riktigt bra mediespelare och en kalender som jag aldrig använder. Men nu måste jag köpa en ny, av den enkla anledningen att jag inte kan skicka sms (vilket ungefär är det enda som jag gör med den).

Att köpa pryl innebär ett par timmars sökande på interwebben och sedan hitta en fantastiskt dyr bäst som man kan bli kär i… Så är det i alla fall när jag tittar på Cowons och Irivers utbud av mysigheter. Mobiler, å andra sidan är en jävla mardröm. Kan bero på att jag är dålig att använda mina senaste mobilers alla funktioner (-10 NERDPOINTS) och att man inte kan hitta ordentliga hemsidor som recenserar mobiljävlarna. Må så vara att det finns ett par amerikanska sådana, men utbudet är en smula annat där borta. Det jag egentligen skulle vilja ha är en japansk mobil. De är så fantastiskt snygga och har galet många funktioner.

En annan bromsklosss i det här är att min förra mobil (inte den som nämns ovan, det är familjens reservmobil… typ) var helt perfekt för mig. Det var en Nokia 6131. Det var en vikmobil, men till skillnad från alla andra (rätta mig om jag har fel) mobiler så har den en knapp att öppna den med. Oändligt roande. Den var både snygg, praktisk och lagom dyr. Det ska kännas när man köper något dyrt, annars finns det anledning till misstankar.

Så… det känns som om jag försöker hitta en ny pojkvän, även om jag fortfarande har känslor för mitt ex. LOL. Knepigt med andra ord. Hoppas bara att jag hittar den rätte för mig~ XD

