Tjo~ Kollade på anime när jag borde slavat över projektarbetet. I och för sig så har endast två avsnitt kommit ut, så det kanske gör någon större skillnad.

Jag är ett stort FMA fan. Har sett den första anime-serien (som spårade ut ganska spektakulärt…) och filmen. Ingen av dem är speciellt trogna mangan. Antagligen eftersom produktionslaget inte haft speciellt bra kontakt med mangatecknarinnan (hjärta henne… hon är awesum~). Läste för ett tag sen ikapp mangan till hur långt den kommit i Japan, vilket jag rekomenderar alla att göra. Glöm inte bort att sedan köpa mangan när den kommer ut i butikerna~

Hur som hur… Det verkar som det nya produktionslaget, med en smula mindre budget (BAKGRUNDERNA!! D:) försöker hålla sig till den canon som finns, istället för att försöka hitta på ny. Uppmuntras. Dessutom ÄLSKAR jag den nya intro-låten. FMA har alltid haft ett riktigt bra soundtrack. Requiem (som egentligen inte gör ett requiem rättvisa, men men…) från filmen är en underbar låt.

Jag bara hamnar på sidospår… Fan… Aja. Den nya FMA försöker få oss att glömma fånerierna som skedde i de tidigare adaptionera, och försöker göra om och göra rätt. Lite synd är det dock att de har bytt ut ett par röst-skådisar, men den är definitift värd att hålla koll på. Tummar upp!!

